Tijd voor jezelf

Massage is een oude en geliefde methode voor pijnbestrijding en ontspanning van de spieren.
Er bestaan diverse soorten massage en hebben zowel lichamelijk als geestelijk een goede invloed.
De duur van de behandelingen varieert van tien minuten tot een uur of twee aan één stuk door.
Een goed uitgevoerde massage bestaat veelal uit een combinatie van strijken, wrijven, drukken, en kneden
Er wordt daarbij extra aandacht besteed aan de pijnlijke plekken om de doorbloeding te stimuleren en afvalstoffen, zoals melkzuur, sneller te laten afvoeren.
Een krachtige klassieke of sportmassage massage hersteld spieren na inspanning en versterkt na blessures.
Een stress-release massage ontspant het gestreste lichaam en brengt lichaam en geest weer in balans.
Mensen worden assertiever en leren hun lichaam en gevoel beter kennen.
Ziektekostenverzekeraars vergoeden deze behandelingen in de regel niet.

De hormonen die vrijkomen bij een massage worden ook wel geluks hormonen genoemd.
Deze hormonen zijn Oxytocine en Serotonine en ze worden gestimuleerd door de zintuigen in onze huid. De huid heeft ontelbare zenuwuiteinden die de aanraking over het algemeen als prettig ervaren. Dit signaal door doorgegeven aan de Hypothalamus in de hersenen. Deze Hypothalamus stuurt de geluks hormonen aan zodat u dat ontspannende gevoel ervaart.
De effecten van deze hormonen zijn:

- een lagere bloeddruk
- een lagere hartslag
- minder aantoonbare stresshormonen in het bloed
- een algeheel rustiger gevoel
- betere bloedsomloop
- stimulering van de het afvoeren van de afvalstoffen welke vaak opgehoopt zijn in de spieren

Wat doet massage nog meer?

Massage verhelpt:

- Rug- en nekklachten.
- Hoofdpijn.
- Verbetert de houding.
- Blessures.
- Spierpijnen.
- Het vergroot de mate van bewegelijkheid (dus is met name zeer geschikt voor de ouder wordende mens).
- Gevoelloze lichaamsdelen ten gevolge van kou en/of een slechte doorbloeding.
- Gewrichtspijnen.
- Ischias.

Voor elke massagebehandeling worden uw klachten samen besproken en wordt er bekeken wat voor u het beste kan gaan werken en wordt  na de massage aangeraden om genoeg water te drinken om de afvoer van de losgekomen afvalstoffen sneller en beter te laten verlopen.